شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ |۲۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 6, 2024
همایش طلایه داران تبلیغ

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: همه عظمت مضامین زیارت عاشورا به معنای آن است که ما نباید آن را محدود به حاجت گرفتن از آن کنیم، بلکه باید هر سال مطالعه کافی در این مورد داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از زنجان آیت‌ الله شیخ علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان زنجان و امام جمعه شهر، در همایش طلایه‌ داران تبلیغ که دیشب در آستانه ماه محرم الحرام 1446 برگزار شد با بیان اینکه زیارت عاشورا دارای مضامین بسیار بزرگ و ارزشمندی است، اظهار کرد: همه عظمت مضامین زیارت عاشورا به معنای آن است که ما نباید آن را محدود به حاجت گرفتن از آن کنیم، بلکه باید هر سال مطالعه کافی در این مورد داشته باشیم.

وی با یادآوری اینکه در روزهای پایانی ماه ذی‌ الحجه قرار داشته و کم‌ کم خود را مهیای ورود به ماه محرم می‌کنیم، افزود: در این ماه باید ابتدا به ساکن مروری عمیق بر وصیت‌نامه سید و سالار شهیدان داشته باشیم؛ چرا که این وصیت‌نامه محدود به زمان نبوده و هنوز هم کاربردی و به روز است که باید با مطالعه کافی بر روی آن، بتوانیم این ماه عزیز را پرفیض‌تر آغاز کنیم.

امام جمعه زنجان با تاکید بر اهتمام به تبلیغ دین در عصر حاضر، به فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص اشاره کرد و ادامه داد: به فرموده رهبر فرزانه انقلاب، ظرفیت تبلیغ در کشور بسیار بالا است. امروز نگاه رایج در حوزه‌های علمیه این است که تبلیغ در مرتبه دوم قرار دارد، ولی ما باید از این نگاه عبور کرده و بگوییم تبلیغ مرتبه و وظیفه اول ما است؛ چرا که هدف دین نیز همین است.

وی در ادامه با اشاره به جنابات رژیم صهیونیستی در غزه و با بیان اینکه هفتاد درصد شهدای غزه را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که سناتورهای آمریکایی اذعان می‌کنند که هنوز نسل‌کشی در غزه برای ما ثابت نشده و خروجی بخش‌نامه آن‌ها نیز محدود به صدور مجوز دارو به این منطقه است، در واقع شعاع حقوق بشر آمریکایی تا همین حد است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه به فرموده امام راحل، انقلاب اسلامی به همه دنیا صادر خواهد شد، عنوان کرد: امروز صدور انقلاب اسلامی در جهان را به عینه مشاهده می‌کنیم که نمونه بارز آن، دستگیری اساتید و دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا به خاطر ایستادگی در برابر نسل‌کشی در غزه است.

وی اضافه کرد: حشدالشعبی، حزب‌الله لبنان و سایر گروه‌های مقاومت در منطقه حاصل تفکر انقلاب اسلامی و از همه مهم‌تر به برکت عاشورا است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha